I alle boligselskaper er det et styre som skal sørge for at viktige beslutninger og valg for boligselskapet treffes på en best mulig måte. Det gjelder alt fra å inngå avtaler om snømåking om vinteren, valg av håndverkere for diverse prosjekter og mer teknologiske temaer som valg av ladeløsning for elbiler i fellesgarasjen.
De fleste som sitter i disse styrene har imidlertid ikke vært med på å kjøpe inn ladeløsninger tidligere. Derfor er det behov for hjelp og støtte fra aktører som er spesialiserte innen sine felt.
Ett slikt felt gjelder å finne de beste løsningene for hvordan beboerne skal kunne få ladet elbilene sine, samtidig som boligselskapet har kontroll over sine energikostnader. Dette blir bare viktigere og viktigere i en tid der det selges flere elbiler enn biler som går på fossilt drivstoff – og utviklingen er ventet å fortsette i favør av elbilene.
Da nytter det ikke å la beboere seile sin egen sjø for å dekke ladebehovet. Her må boligselskapene faktisk sitte i førersetet og velge løsninger som er til det beste for fellesskapet.
Det smarteste valget et boligselskap kan ta er å leie et ladeanlegg fremfor å kjøpe det. Som eneste aktør i markedet leier Smartly ut ladeanlegg til boligselskaper og næringsforvaltere.
Gjennom leiemodellen tar Smartly, som er en del av Lyse-konsernet, fullt ansvar for både prosjektering, montering, garanti, internkontroll og drift/vedlikehold gjennom hele avtaleperioden.
Beboerne har dessuten tilgang til kundeservice 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Hver enkelt beboer kan med andre ord være sikker på å få hjelp dersom noe ikke skulle fungere som forventet. Så ringer de heller ikke styrelederen eller styremedlemmene for å fortelle det dersom noe er galt, men Smartly.
Derfor sier vi at Smartly gir Hvilepuls fra A til Å for både styreleder, styremedlemmer og beboere.